HOGYAN ÜNNEPELJE MEG CÉGE SZÜLETÉSNAPJÁT?

Kisokos a tervezéshez és 20+ B2B ötlet

A céges évforduló kiváló lehetőség arra, hogy kommunikáljuk cégünk szakmai tapasztalatait és megbízhatóságát anélkül, hogy azt mondanánk, „nézd, milyen tapasztaltak és megbízhatók vagyunk”. Ön is biztosan keresett már az interneten inspirációkat és valószínűleg bőségesen talált olyan, B2C vállalatoknak és fogyasztói márkáknak szóló tanácsokat, mint például:

„Indíts egy reklámkampányt, akciózz és hirdesd mindenhol.”

Ám az akciós ajánlatok egy B2B vállalat esetében nem mindig célravezetők, viszont ők is szeretnék valamilyen módon elismerni ügyfeleiket és a céggel kapcsolatban álló értékes embereket. Hogyan tudja méltóképpen megünnepelni céges születésnapját egy B2B vállalat? És mi lenne, ha idén erre egy teljesen új megközelítés születne?

Íme a legjobb ötletek, amivel megkönnyíthetjük a nagy nap előkészítését és ezúton is

Boldog Céges Születésnapot kívánunk!

  1. lépés: El kell dönteni, KIT ünneplünk

  2. lépés: El kell dönteni, HOGYAN ünneplünk

  3. lépés: Tartalmak, promóciós anyagok ELKÉSZÍTÉSE

  4. lépés: MEGVALÓSÍTÁS

1. lépés: El kell dönteni, KIT ünneplünk

A cég önmagát vagy másokat helyezze a középpontba?

Ha a cég önmagára fókuszál, akkor maga a cég kerül előtérbe és a legnagyobb eredményeit, fejlődésének fontos mérföldköveit kommunikálhatja. Mivel a cég saját születésnapjáról van szó, senki sem fogja ezért a kis „egoizmusért” hibáztatni.

Ha a cég másokra fókuszál, akkor az ügyfeleit, partnereit, alkalmazottait, beszállítóit, alvállalkozóit és a többi üzletfelét helyezi előtérbe. Ekkor az ünnep lehetőséget teremt arra, hogy a cég elismerje mások teljesítményét, segítsen céljaik elérésében vagy egyszerűen csak lehetőséget biztosítson egy kis kikapcsolódásra, szórakozásra.

Mindkét megközelítésnek van létjogosultsága és értelme, de érdemes csak az egyik irányt kiválasztani és a koncepció során végig szem előtt tartani. Mik a megfelelő célok?

  • Ha a cég önmagára fókuszál: a cél, hogy a lehető legtöbb ember halljon a cég születésnapjáról.
  • Ha a cég másokra fókuszál: a cél, hogy a cég elismerje az ernyőjében dolgozókat és segítséget nyújtson személyes vagy csoportos terveik megvalósításában.

A céges születésnap ne a lead generálásról vagy a pénzcsinálásról szóljon. B2B-ben ez nem az azonnali pénzteremtésről szól. Itt most ne a feliratkozások, letöltések, űrlap beküldések számának növelése legyen a cél (de a mérésük fontos lesz!). Az eredmények és az értékes új lead-ek később jelentkeznek, a céges születésnapi stratégia sikeres megvalósítása után.

2. lépés: El kell dönteni, HOGYAN ünneplünk

Milyen tartalommal töltené meg az évfordulós eseményt? Mekkora léptékekben gondolkodik?

Válasszon egy fő irányt, kisebbet vagy nagyobbat, amelyet idén megvalósít. Könnyebb egyetlen célra koncentrálni a promóciós erőforrásokat. Íme néhány ötlet a B2B eszköztárból.

Ha csak kis méretekben gondolkodik

Ha nincs elég idő és költségkeret idén egy nagyszabású projekt megvalósítására, akkor gondolkodhat kicsiben is:

  • Szervezzen egy exkluzív, szűk körű VIP vacsorát, és ennek exkluzivitását kommunikálja is. Különleges gasztro kóstolókkal, ínyenc finomságokkal, jó borokkal, egyedi programokkal is méltó ünnepséget szervezhet.
  • Készítsen egyedi üdvözlő lapokat köszönetképp és postázza minden ügyfelének. Ne felejtsük el, most nem az eladás a cél. Csak nyilvánítsa ki őszinte köszönetét a képeslapon üzleti partnerei felé, ha mód van rá, a cégvezető saját kezű aláírásával.
  • Készítsen digitális köszönőkártyát és küldje el e-mailben ügyfeleinek, partnereinek.
  • Készítsen egy ünnepi blog posztot, amelyben a cég legemlékezetesebb pillanatairól ír.

Szervezzen egy nagy bulit

Csak néhány hete van az előkészületekre? Akkor szervezzen egy szuper bulit!

  • Szervezzen zárt party-t a kollégáknak az irodában. Édesítse meg egy szép születésnapi tortával, készítsen fotókat a kollégákról. Posztolja az albumot Facebookon, Instagramon; e két közösségi platform tökéletes választás ilyen alkalmakra.
  • Rendezzen egy nagy nyílt bulit zenével, tánccal, falatkásakkal, koktélokkal – vagy bármi egyébbel, amely közel áll vállalati kultúrájához. Hívja meg ügyfeleit, partnereit. A szervezést rábízhatja külsős rendezvényszervezőkre is, akik profi módon előkészítik és lebonyolítják, nagy terhet levéve ezzel az Ön válláról.

Jelentsen be valami újat

Nem szereti a partykat? Semmi gond. Ha közeledik cége 5., 10., 25, stb. születésnapja idén, ünnepelje meg azzal, hogy megmutatja cége kreatív oldalát és szervezze egy nagyszabású újdonság, egy nagy bejelentés köré az ünnepet.

  • Jelentse be egy olyan K&F projekt eredményét, amely már hosszú ideje húzódik és eddig nem volt kellő nyomás a befejezésén (a szoros határidők csodákat tehetnek). Innovatív, sikeréhes kollégák dolgoznak cégében, akiknek eddig nem tudott elég lehetőséget biztosítani, hogy bizonyítsák rátermettségüket? Motiválja őket, hogy valósítsák meg ötleteiket a céges születésnap időpontjáig. Mutassa meg a külvilág felé, hogy az alkalmazottak kezdeményezéséből született innovációval ünnepli a kerek évfordulót.
  • Amennyiben Ön a szolgáltató iparág tagja, gondolkodjon termékben, amelyet az évforduló napjára piacra dobhat. Ha gyártó cég, akkor vica versa: jelentsen be egy új szolgáltatást. Nem elhanyagolható előny lesz az sem, ha e fejlesztésekkel új bevételi forrásokra is szert tehet.
  • Időzítsen egy jelentős termék- vagy szolgáltatás fejlesztést az évforduló napjára, amelyről a sajtónak is beszámolhat. Ha ez a fejlesztés egy olyan mérföldkő, amelyet az ügyfelek már régóta várnak, ez komoly közösségi média visszhangot is kaphat és ezzel ingyen publicitást.

Ne féljen a kudarcoktól. A cége egy évvel idősebb és tapasztaltabb lett. Az újdonságok, és fejlesztések azt üzenik, hogy Ön innovatív, agilis és trendteremtő.

Készítsen exkluzív ajándékot ügyfeleinek

Van erőforrás nagyobb léptékű digitális vagy fizikai ajándékok készítésére is? Ha igen, exkluzív ajándékként átadhatja a céges születésnap alkalmából. Íme néhány ötlet:

  • A cégvezető írt egy könyvet? Küldje el a digitális változatát ügyfeleinek.
  • Épp nemrégiben készített egy kutatást? A nagyközönség hálásan fogadja a hiteles adatokat, tegye elérhetővé számukra. Most ne bújtassa el egy regisztrációs form mögé a kutatási eredményeket, ezegyszer ajándékról van szó, nem pedig lead generáló kampányról.
  • Ha Ön azon szerencsés B2B cégek közé tartozik, akit a nagyközönség menő vállalatnak tart, használja ezt ki. Kérjen fel egy designert egyedi plakátok készítésére. Egy fotóst olyan, lenyűgöző fotósorozat megalkotására, amely releváns az Ön iparága szempontjából. Szerződtessen egy híres művészt, hogy vicces képregényeket, karikatúrákat készítsen a céghez kapcsolódóan. Tegye közzé, letölthetővé, megoszthatóvá, kinyomtathatóvá a cool alkotásokat.
  • Ha cége az évfordulóval egyúttal egy fontos mérföldkőhöz is érkezett, készítsen egy szép évkönyvet a cég értékeiről, gazdag történelméről, az iparágról, a sikerhez vezető – gyakran rögös – útról. Tárja nyilvánosság elé az évkönyvet egy nagyszabású rendezvény során, adjon egy-egy eredeti példányt kiemelt ügyfeleinek, partnereinek.

Tegye fel a kérdést önmagának: Milyen ajándéknak örülnének ügyfeleink? Mivel motiválhatnánk kiváló kollégáinkat, hogy még nagyobb örömmel végezzék munkájukat? Mit tennének ki szívesen az íróasztalukra? Személyre szabottan el tudjuk készíteni az ajándékokat?

Jótékonykodjon

Ha az első lépésben úgy döntött, a céges születésnap alkalmából másoknak segít céljaik megvalósításában, akkor működjön együtt egy jótékonysági szervezettel. Ehhez néhány irányvonal:

  • Olyan jótékonysági szervezetet válasszon, amelynek értékei egyeznek a cég értékeivel. Kérje munkatársai segítségét, ők milyen szervezeteket javasolnának.
  • Nem kell mindent egyedül csinálnia. Dolgozzanak közösen a kiválasztott szervezettel és bizonyos aktivitások megszervezését bízza nyugodtan rájuk.

Néhány iparági példa:

  • Egy ERP szoftvercég olyan kurzusokat és programokat támogathat, amely segít a hátrányos helyzetű embereknek digitális képességeik fejlesztésében.
  • Egy építőipari cég támogathat helyi non profit szervezeteket egy nagy múltú épület felújításáért akár szakértők biztosításával, akár építőanyaggal, akár anyagi támogatás útján.
  • Az IT iparág startup-ok, diákszervezetek, egyetemi dolgozók támogatását is célul tűzhetik.

Szponzoráljon egy nagyszabású eseményt

Ha cége születésnapjának hónapjában rendeznek meg egy nagyszabású eseményt, legyen a szponzora, melynek fejében az esemény szervezője is promótálja Önt és születésnapját.

Patronáljon egy személyt, szervezetet egy éven át

Kössön patrónus szerződést egy olyan személlyel, különleges csoporttal, vagy egy start-uppal, amelyeket szívesen támogatna céljaik elérésében, vagy amelyek sikere az Ön céljait is támogatja. Vegyünk például egy olyan, tréningekre specializálódott start-upot, amely fiatalokat oktat az Ön szakterületén. A képzett munkaerő rendelkezésre állása az Ön közvetlen érdeke is egyben, így akár anyagi támogatás útján, akár oktatók biztosításával segíthet sikeressé tenni tevékenységüket. Egy ilyen program alaposabb tervezést és nagyobb bevonódást igényel az Ön részéről, ezért győződjön meg arról, hogy tud-e elegendő erőforrást allokálni a projekt megvalósítására.

Vegyen részt mások rendezvényein

Nincs elegendő erőforrása egy nagyszabású saját rendezvény megvalósítására? Működjön együtt más cégekkel és használja ki ezt a lehetőséget arra, hogy ötleteket merítsen eljövendő saját rendezvényeire. Ezt többek között így valósíthatja meg:

  • Ünnepeljen kettős születésnapot: Ön és egy partner cég közösen. Egyesítsék marketing erőforrásaikat és valósítsák meg a fenti ötletek valamelyikét együtt. Két születésnapi torta jobb, mint egy!
  • Vegyen részt sportrendezvényeken. Ha munkatársai szeretnek futni, bringázni, úszni, stb., kérje fel őket, hogy vegyenek részt egy ilyen nyílt versenyen a cég színeiben. Opcionálisan szervezzen például egy labdarúgó bajnokságot egy olyan partner céggel közösen, amely már szervezett hasonló eseményeket.

3. lépés: Tartalmak és promóciós anyagok elkészítése

Szeretné, ha minél nagyobb nyilvánosságot kapna céges születésnapja? Akkor számtalan marketing anyagot el kell hozzá készíteni.

A marketing anyagok volumenének illeszkednie kell a születésnapi esemény méretéhez, amelyet az előző lépésben választott. Ha egy jelentős termék- vagy szolgáltatásfejlesztés bejelentését időzíti erre a napra, akkor egy visszatekintő blog poszt nem lesz elegendő a beharangozására. Minél nagyobb az esemény és minél jelentősebb maga az évfordulós projekt, annál több tartalmat kell hozzá gyártani.

Néhány gyakorlati példa:

  • Egy klasszikus sajtóközlemény (kötelező abban az esetben, ha hírértékű, eredeti, egyedi, igazán különleges bejelentésre készül), akár sajtótájékoztató szervezésével. Érdemes megfontolni egy PR ügynökség bevonását is a folyamatba, akik segítséget nyújtanak a sajtómegjelenések generálásában.
  • Egy vagy (inkább) több blog poszt. Tervezze meg előre a blog posztok témáját, leírva a főbb témákat, amelyeket a születésnapi időszak során ki szeretne fejteni. A legjobb, ha ezek a blog bejegyzések magától a cégvezetőtől származnak, aki egyes szám első személyben írja le gondolatait.
  • Egy professzionális céges születésnapi videó készítése is egy nagyszerű, jól kommunikálható eszköz.
  • Egy jól szerkesztett, látványos, értékes tartalmakkal feltöltött egyedi landing page a meglévő honlapon belül. Bill Gates például minden évforduló alkalmával ír egy levelet – igaz, ezeket nem céges születésnap alkalmából -, amelyet egy ilyen egyedi landing page-en tesznek közé.
  • Egy subdomain-en elhelyezett microsite. Ezt akkor érdemes választani, ha az ide publikált tartalmak akár egy egész éven át relevánsak maradnak.
  • Egy egyedi e-book, vagy nyomtatott könyv, amelyek remek eszközök, ha egy-egy fontos mérföldkövet szeretnénk megünnepelni.
  • Születésnapi fotóadatbázis összeállítása (webre, posztokhoz, hírlevelekhez). Ha korábban szokás volt a céges fotók rendszerezése és belőlük egy archívum készítése, akkor itt a remek alkalom, hogy elővegyük őket.
  • A logó megújítása egy születésnapi szlogennel, számmal és a születésnapi logó felhasználása minden olyan marketing anyagon, amely az évforduló kapcsán készül. Ne feledkezzünk meg az irodai dolgozók céges email aláírásáról sem!
  • A közösségi média felületek fejléceinek megújítása a születésnap jegyében, felhasználva az egyedi születésnapi logót is.
  • Készítsen születésnapi poszt sorozatot a közösségi médiában (LinkedIn, Twitter, Facebook, Instagram…) a születésnapi tartalmak promótálásához.
  • Tervezzen egy új hírlevél sablont a születésnap jegyében
  • Készítsen a születésnappal kapcsolatos hírleveleket, így az Ön hűséges vásárlói, ügyfelei – akik esetleg egy ideje már nem hallottak Önről – értesülhetnek az évfordulóról.

Fontolja meg profi szövegírók alkalmazását

Ha nem maradt elég idő megírni ezeket a blog posztokat, landing page tartalmakat, kérjen fel profi szövegírókat a feladat elvégzésére. Igen, külsősök alkalmazása céges tartalmak elkészítésére egy működőképes dolog. 😉

4. lépés: MEGVALÓSÍTÁS

Most, hogy már elkészült tartalom marketing stratégia és tisztázódott az elkészítendő tartalmak mennyisége is, ideje összeállítani egy naptárban a tartalmak időzítését.

Amennyiben még nem készített ilyen volumenű tartalomra időzítést, akkor egyszerűsítse le, amennyire csak lehet:

  1. Határozza meg, mettől meddig tart a céges születésnapi kampány. Például szűkítse le egy konkrét hónapra az aktivitásokat.
  2. Ossza szét e hónapra az elkészített tartalmak publikációját.
  3. Koncentráljon több tartalmat a csúcseseményre, hogy minél nagyobb „felhajtást” csapjon körülötte.
  4. Legyenek reálisak az elvárások a marketing team felé a tervezett tartalmak elkészítésének időszükségeltéről. Tervezzenek előre, hagyjon elég időt a munkára. Ha szükséges, vonjon be egy külsős ügynökséget a munkába.
  5. Készüljön fel a spontán feladatokra is: hagyjon teret a nem tervezett tartalmak elkészítésére is, amelyek menet közben bizonyulnak hasznosnak. Például 1-1 jól sikerült fotó publikálása a születésnapi partiról, munkatársak, partnerek személyes véleménye, stb.

A tartalomgyártáshoz és publikációhoz néhány tipp:

  • Használjon olyan alkalmazásokat, amelyekkel automatizálhatja a közösségi média tartalmak publikálását. Ilyen például a Hootsuite vagy a Buffer. Írja meg előre a posztokat és készítsen feedet belőlük ezekben az alkalmazásokban.
  • Használjon email küldő alkalmazásokat, mint például a Mailchimp vagy a Campaign Monitor a hírlevelek kiküldésének időzítéséhez. Így a hírlevél küldésért felelős kollégának sem kell megszakítania a mulatságot, ha meghatározott időben kell kiküldeni egy hírlevelet.

FORRÁSOK

A céges születésnap megünneplése egy kihagyhatatlan lehetőség az üzleti célok eléréséhez, ám egyúttal gond, kockázat és felelősség is.

MI MINDHÁRMAT LEVESSZÜK A VÁLLÁRÓL!